Til samarbeidspartnere

Vi har fått endel mailer vi ønsker å nøste opp i offentlig og svare ordentlig med spørsmål som er kommet inn.

Hva får vi som sponsor med bil av dere tilbake?
Svar:
Vi er veldig opptatt av vinn-vinn situasjon at vi alle tjener på dette.
Dere får lov å ha gratis promotering på bil med deres firmalogo og slagord dere har.
Forsikringsmessig så har vi ikke tatt stilling til dette ennå.
Bompenger, Lading, Bilvask dekkes naturligvis av oss (Brukes børstefritt)
Det er sterkt ønskelig å få tilgang til bilens app.
Vi kan tilby ved våre AVILOO Premium Tester på biler vi skal teste for dere en pretest for å bli kjent med bilene og gjør lading og utfører testen og leverer bilen med minimum 50% igjen på batteriet, på noen biler både 70% og 80%.
Lading av biler vi tester for dere dekker vi som en form som betaling av bil fra dere.
Vi kan teste biler stort sett egentlig nesten hele døgnet, inkludert søndager.
Vi kan tilby å ta å arrangere opplæringsturer for deres kunder om elbilen de har kjøpt fra dere uten kostnader. Målet er at deres kunder blir fornøyd med elbilen de har kjøpt fra dere.
Vi arrangerer sammen med noen som er veldig opptatt av elektrisk felles arrangementer 1 gang i året på sommeren ved August måned med organisert elbiltur Der kan vi tilby rabatt på deltakelse.
Vi kan også ta med nybiler dere skal selge, men som har fått mye spørsmål om rekkevidde og hvordan bilene er på langturer og lage grundige videoer om bilene slik at dere har noe å vise til deres kunder.
Ved arrangementer på langturer med lange etapper så foretrekker vi å kjøre elbil med deres firmalogo på som igjen er rullende reklame. Vi kan gledelig levere flyere og informasjonsmateriale på biler dere selger ellers og om dere selger og kjøper og leier og leaser ut biler.
Vi er nemlig forpliktet å være nøytral på drivlinjer på grunn av sertifiseringen vi har fra AVILOO.
Alle nøyaktige avtaler og tekst og hva man blir enig om er alltid NDA som betyr fortrolighet overfor hva man blir kjent med og dette gjelder naturligvis begge veier.

Hvem er bilens formelle eier?
Det er dere som er sponsor som er formell eier.

Kan vi være sponsor å stille med bil hvor dere blir formell eier på sikt?
Dette er et vanskelig spørsmål å svare på, det er så få som idag faktisk får billån i utgangspunktet. Jo mer vi kjører bilen i seg selv går restverdien på bilen ned, men når det er rullende reklame for deres virksomhet så er det vinn-vinn. Som sagt arrangeres langturer og det ferdes langturer også utenom. Normalt kjøres en bil uten disse langturene ca 8000-12000 km årlig. Det er ønskelig fra vår side at når vi utfører biltester for dere og lader bilene at det kan være en form for nedbetaling. Uansett hvilken elbil dere sponser med så må vi være fortsatt merke og modell og produksjonslands nøytral på biler vi tester da vi ikke engang sammenligner mot hverandre. Vi er fokusert på biler vi tester ikke skal favoriseres eller disfavoriseres. Mye av softwaren i bil oppdateres av produsenten over luften og funksjoner tilkommer og blir bedre på ulike funksjoner. Vi nevner kun om testobjektet da biler er ofte forskjellig utstyrt. Det som er ønskelig når det kommer til bil er FWD eller AWD da vi har en bakketopp som skal forseres vintertid som er meget bratt, naturligvis finnes det en rekke RWD biler som klarer disse uten problemer også.
Annet ønske er tilgang til app til bilen, og hengerfeste og V2L og V2G støtte (førstnevnte brukes når vi skal lage mat ved arrangementene og servere kaffe og steke vafler) og rundt 400 km rekkevidde WLTP som utgangspunkt, men det finnes veldig mange variabler. Det finnes biler som er meget spennende. Det er naturligvis forskjell på ønsker og hva man kan få, men vi har sett på en elbil som tilsvarer størrelsen til en Renault Zoe som kan leveres med et stort batteri og hengerfeste som kan trekke 750 kg og har rekkevidden som er ønskelig og funksjonene som er ønskelig. Det er som sagt opp til sponsor når det kommer til bilmerke og modell. Bilen blir behandlet godt av oss og kjørt pent med og jevnlig vasket.

Hva gjør dere med biltestene og sammenligner dere det mot andre?
Svar: Vi er forpliktet å være nøytrale både når det gjelder merker, modeller, produksjonsland. Det er kun den aktuelle bilen som testes som dokumenteres om og det gis ikke noen sammenligninger mot andre merker. Vi ønsker at kunden selv skal velge den bilen de vil ha selv, vi bare tar rekkeviddetest og viser funksjonene bilen har også ved reiseplanlegging og utfører en tur på gjerne 1000 km som f.eks. vil si Oslo – Trondheim og tilbake igjen. Kortere turer kan også utføres.
Biler som kan trekkes tilhenger med er vi kun opptatt av antall kg henger man kan ta med, men vi utfører ikke hengertest med mindre hengeren og bil sin totalvekt gjør at en med vanlig klasse B førerkort kan kjøre det.
Ladetest utføres
Rekkeviddetest utføres
Det er sterkt ønske om å få tilgang til bilens app fordi det er fint å vise hvordan appen fungerer. Vi sensurerer vekk det som ikke skal være offentliggjort.
På en rekke elbiler har vi oppdaget at noen bilmodeller går mye kortere og fått full mediaslakt, hos oss prøver vi å se om dekktrykk, dekktype er synderen og vil gjerne re-teste med flere dekk. Typiske feil vi er kjent med f.eks. dekktrykk i følge spesifikasjon skal være på 2,3 bar, men skal egentlig være fylt til 2,6 – 2,8 bar da dekk ikke er like.

Hvor mye koster det å få utført vanlig rekkeviddetester og ladetester på elbiler hos dere?
Svar: Pr. dags dato så er det å få testet flest mulig elbiler viktigere enn å få inn penger, men det hadde vært hyggelig om forhandler dekket f.eks. lading og litt rask mat/drikke på veien. Men det er ikke et must, det er kun AVILOO testene som koster penger pr. idag  ved slike ting. Der har vi prisene ute for lading på våre nettsider.

Hva slags elbil ønsker dere å bli støttet med?
Svar: Pr. idag så er egentlig alt av interesse så lenge det har hurtiglading, rekkeviddemessig ikke viktig så lenge bilen er energieffektiv og lader raskt.
Vi er ikke så opptatt av merke og hvor bilen er fra da det er bilene vi er opptatt av, ikke politiske situasjoner når det kommer til produksjonsland. Da vi skal være nøytrale så kan dere fint komme med forslag.